خبر خوان تماس با ما
اس ام اس های عاشقانه، سرکاری، فلسفی عرفانی، شهادت و تولد را از ما بخواهید...
درباره
    $BiHamta$
    به وبلاگ خودتون خوش اومدید نظر یادتون نره این وبلاگ در همه ی زمینه ها کار می کند هر گونه مطلبی خواستید فقط به من خبر بدهید تا در این وبلاگ بگذارم................. دوستان گلم به دلیل زیاد بودن کارهام نمی توانم وب را آپ کنم به همین دلیل من به چند نویسنده فعال نیازمندم
آخرين مطالب ارسال شده
آرشيو وبلاگ

javahermarket



تعبیر خواب آنلاین




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
۸:٥۳ ‎ق.ظ

پنج ماده غذایی که باعث تضعیف استخوان می شوند

جمعه ۱۳٩۱/۱/٢٥

بعضی موادغذایی که روزانه مصرف می شود باعث تضعیف استخوان ها می شود. این مواد ماده معدنی را از استخوان ها خارج می کند یا این که مانع از رشد استخوان ها می شود. 
 


* مصرف زیاد مولتی ویتامین آ؛ این ویتامین که در تخم مرغ، لبنیات چرب، جگر و موادغذایی غنی شده با ویتامین آ موجود است، برای تقویت بینایی و سیستم ایمنی بدن مهم است. این روزها برخی از مردم علاوه بر مصرف موادی که حاوی این ویتامین است از مولتی ویتامین حاوی آن نیز استفاده می کنند. مصرف بیش از حد ویتامین آ خطر شکستگی استخوان را در زنان یائسه دوبرابر می کند.
راه حل: لبنیات کم چرب یا بدون چربی را جایگزین لبنیات پرچرب کنید. به جای زرده تخم مرغ که سرشار از ویتامین آ است از سفیده استفاده کنید. مولتی ویتامین مصرفی خود را در صورت بالابودن میزان ویتامین آ آن با مشورت پزشک عوض کنید.
 
* روغن های هیدروژنه؛ نتایج بررسی های اخیر نشان می دهد از مراحل هیدروژناسیون که روغن مایع نباتی را به جامد تبدیل می کند، برای تهیه شیرینی استفاده می شود که این روند ویتامین کا موجود در آن را از بین می برد. ویتامین کا برای تقویت استخوان لازم است. روغن های نباتی مانند کانولا و روغن زیتون پس از گیاهان برگ سبز دومین وبهترین منبع این نوع ویتامین است. اما مقدار ویتامین کا در هر یک از این خوراکی ها بسیار کم است به عنوان مثال یک قاشق غذاخوری روغن کانولا دارای 20میکروگرم و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون حاوی 6 میکروگرم ویتامین کا است درحالی که در هر وعده اسفناج 120میکروگرم ویتامین کا موجود است.
راه حل: اگر از گیاهان برگ سبز به وفور استفاده می کنید جای نگرانی وجود ندارد اما اگر اهل شیرینی هستید، سعی کنید شیرینی را در منزل و با استفاده از روغن کانولا تهیه کنید.
 
* کافئین؛در ازای نوشیدن هر یک فنجان قهوه، 6 میلی گرم کلسیم از دست می دهید. اگرچه این میزان اندک است اما در صورت جایگزین نکردن آن با نوشیدنی های مفید برای استخوان مانند شیر و آب میوه های غنی شده، به مرور زمان می تواند مشکل ساز شود.
راه حل:مصرف قهوه را به یک یا 2 فنجان محدود کنید سپس به مرور زمان آن را با نوشیدنی های بدون کافئین جایگزین کنید.افزودن شیر در قهوه اثر زیان آور آن را کم می کند.
 
* نوشیدنی های گازدار؛گاز این نوع نوشیدنی ها از اسید فسفریک به وجود می آید که میزان دفع کلسیم از طریق ادرار را بالا می برد. این نوع نوشیدنی ها که ارزش غذایی ندارد، تنها تشنگی فرد را رفع می کند.
راه حل:شیر، آب میوه های غنی شده یا آب را جایگزین نوشیدنی های گازدار کنید.
 
* نمک؛ به مرور زمان، نمک کلسیم را از استخوان ها خارج می کند و باعث ضعیف شدن آن ها می شود. با مصرف هر 2هزار و سیصد میلی گرم سدیم، 40میلی گرم کلسیم از دست می رود.
راه حل: بهترین و موثرترین راه حل، مصرف نکردن غذاهایی مانند فست فود، پیتزا، غذاهای جامد، کنسرو، ساندویچ و سیب زمینی سرخ شده است

$$BiHamta$$

مرتبط با: غذا

موضوعات
لينک دوستان
نويسندگان
ديگر صفحات
آمار سايت